ごらく趣造 @GShuzou
ゲーム概要
- 「トリックテイキング」のシステムをベースにしたカードゲーム
- メイフォロー/数字のみマストノットフォロー
- どのタイミングでベルトを取るかが重要になる奥深いゲーム
プレイ人数 | 3〜5人 | プレイ時間 | 15〜20分 |
---|---|---|---|
対象年齢 | 8歳〜 | 価格 | 2,500円 |
発売時期 | 2024春 | 予約 | 不可 |
ゲームデザイン | 凪庵 | イラスト・DTP | 凪庵 |
ゲーム詳細
20XX年、世界はロボットバトルの熱気で溢れていた!
階級ごとに分けられたバトルに勝ち、ベルトを手に入れろ!
最も多くベルトを獲得し、自分のジムを有名にするのだ!
「ロケットパンチ!」はトリックテイキングをベースにしたカードゲームです。
手番では手札のロボットカードを出し、最も強いロボットが勝負に勝利してベルトを得ます。
手札がなくなったらラウンドが終了し、その時点でベルトを所持しているジムに名声ポイントが入ります。
最も早く、規定数まで名声ポイントを得たプレイヤーが勝者となります。
・同じ数字は出せない!
「スタートプレイヤーマーカー」を持っているプレイヤーから手番を始め、出したカードの階級がバトルの階級になります。
バトルではその階級の中でより強い(数字の大きい)カードを出したプレイヤーがベルトを勝ち取ります。
ただし、同じ強さのカードを後から出すことができません。
カードには数字が2つあるので、出せる数字の方を出すか、「歯車コマ」で数字を調節する必要があります。
・勝利だけが戦略ではない!
より強いカードを出せばベルトを勝ち取れますが、負けてしまっても特典があります。
一番弱いカードを出したプレイヤーは「スタートプレイヤーマーカー」を貰え、次のバトルで最初に手番を行えます。
二番目に弱いカードを出したプレイヤーはカードの数字を調節できる「歯車コマ」を1つ貰えます。
・名声ポイントはラウンド終了時!
バトルに勝利してベルトを勝ち取れても安心してはいけません。
各階級ごとにベルトは1つずつしかないので、一度ベルトを取れても後のバトルで奪われてしまう可能性があります。
ゲームの勝敗を決する名声ポイントは、手札を使い切ったラウンド終了時に所持しているベルトの数になります。
つまり、どのタイミングでベルトを取りに行くか、所持しているベルトをいかに守るかが重要になります!
【お詫び】
一点エラッタがあります。
箱絵の英字タイトルの綴りを間違えたまま入稿してしまいました。
コストや制作時間の問題と、ゲーム自体に影響を及ぼすエラーではないため、このまま頒布させて頂くことをご了承下さい。
--------------------------------------------
In the year 20XX, the world is abuzz with the excitement of robot battles!
Win the battles divided by ranks and get the belts!
Win the most belts and make your gym famous!
Rocket Punch! is a card game based on trick-taking.
On your turn, you play the robot cards in your hand, and the strongest robot wins the match and the belt.
The round ends when there are no more cards in hand, and the gym with the belt at that point earns prestige points.
The winner is the player who has earned the most prestige points the fastest and up to the specified number.
The same number cannot be obtained!
The player with the "Start Player Marker" starts his/her turn, and the rank of the card he/she has played becomes the rank of the player in the battle.
The player who plays the stronger card (the one with the highest number) in the rank wins the belt.
However, cards of the same strength cannot be played later.
Since there are two numbers on a card, the player must either play the higher number that can be played, or adjust the number with the "Gear Frame.
Winning is not the only strategy!
If you play stronger cards, you will win the belt, but there are benefits even if you lose.
The player who plays the weakest card gets a "Start Player Marker" and can take his/her first turn in the next battle.
The player who plays the second weakest card gets a "Gear Frame," which can be used to adjust the number on his or her card.
The fame point is at the end of the round!
Do not be relieved if you win a battle and win a belt.
There is only one belt for each rank, so even if you win a belt once, it may be taken away from you in a later battle.
The fame points that determine the winner of a game are the number of belts you have at the end of the round when you have used up all of your cards.
In other words, it is important to know when to go for the belts and how to protect the belts in your possession!
Apologies.
There is one errata.
The English title of the box art was submitted with the wrong spelling.
Due to cost and production time issues, and because the error does not affect the game itself, please understand that we will distribute the game as is.